Published: 23. 3. 2010   Category: Fitness & Bodybuilding

Snadné hubnutí s plody acai

Ahoj, tady je Martin z Prahy a tento web jsem vytvořil, abych šířil zprávu o svém novém objevu, jak si vypěstovat více svalstva a méně tuku. Znám lidi, co vyhazují tisíce za proteinové koktejly a dodržují super disciplinované stravovací a tréninkové zvyklosti. A když jsem takhle jednou seděl v bufáči a ládoval se hamburgry, tak mě to napadlo. Co takhle se to přiživit na vlně zájmu o doplňky na hubnutí... Začal jsem postupně hledat informace a zjistil jsem, že můj nápad přišel s křížkem po funuse.

Nejnovější novinka jsou bobule acai (acai berry) obsažené ve výrobcích Acai Extreme a Thermo cleance a dalších. A více informací o nich zjistíte na nejrůznějších webech rostoucích jako houby po dešti:

Dokonce vznikl i jeden v češtině: Adamův hollywoodský trénink:

Hlavní složkou těchto doplňků je plod palmy açaí nebo aqai (Euterpe oleracea), která roste v amazonských pralesích, kde se tyto plody o velikosti menších bobulí hroznového vína sbírají pro jídlo.

Drahé dietní doplňky ve formě tablet, džusu nebo prášku mají za úkol nebo proklamují: zvýšení energie, sexuální výkonnosti, pročistění organismu, mají vysoký obsah vlákniny, zlepšují zdraví, spánek, redukují cholesterol, vylepšují atletickou výkonnost a sílu, zrychluje zotavení, zvyšuje množství spálených kalorií, zvyšuje soustředěnost a pozornost. Tolik k reklamním letákům. A co na to vědecké studie? Nic. Bohužel žádná seriózní neexistuje a to jsem v abstraktech studii na The National Center for Biotechnology Information hledal velice pečlivě...

Je to opravdu podvod?

Reklamy tvrdí, že bobule acai obsahují nejvyšší zastoupení antioxidantů ze všech jídel. Antioxidační účinky jídel měří americké ministerstvo zdravotnictví a zveřejňuje tabulky ORAC (Oxygen radical absorbance capacity) pro porovnání určitých jídel. V žebříčku ORAC hodnot se acai objevuje až na 7. místě za hřebíčkem, otrubami ze škumpy, skořicí, čirokem, oreganem a kurkumou. Podle článku [1] o absorbci antioxidantů byl provedený výzkum, který potvrdil 12 až 24 hodin po konzumaci zvýšené množství antioxidantů v krvi.

Takže bobule acai jsou opravdu zdravé, ale jejich přímý vliv na extrémně rychlé snižování hmotnosti potvrzený nebyl.

Agresivní reklamní kampaň

Na několika webech jsou nabízeny vzorky zdarma! Na webu vyplníte formulář, zaplatíte malý manipulační poplatek jako poštovné pomocí kreditní karty. A právě tady pramení kámen úrazu. Po vyplnění webového formuláře totiž automaticky odsouhlasíte následujicí. Adamův web je sice v češtině, ale tento detail je už pouze anglicky:

Kliknutím na objednávku souhlasíte s přihlášením ke zkušebnímu členství v programu, který začíná dnesa a po 14 dnech končí, naúčtujeme vám jednorázový členký poplatek $139.95. Poté vám každých 30 dní zašleme čerstvou dodávku za zlevněnou cenu $19.95. Váš produkt bude odeslán během 2 pracovních dnů. Ke zrušení této automatické dodávky a vyúčtování volejte naší zákaznickou linku...

Takže pokud si nepřečtete tohle upozornění a nezavoláte na zákaznickou linku, firmy (a teď je otázka jaké, zřejmě Clean Lifestyle Ltd. z ostrova Antigua) si díky poskytnutému číslu kreditní karty vycucne peníze a každý měsíc v tom bude pokračovat!

Na všech stránkách, které nabízejí vzorky zdarma je diskuze a pokaždé plná pozitivních reakcí a fotek uživatelů. Všechny mají něco společného, není možné přidat názor...

Tahle finta už nyní vstoupila do dějin pod názvem: Acai Berry Scam. A pokud si stránky prohlédnete pozorně poznámka pod čarou vám řekne, že „produkt není určen k diagnostice, ošetřování, léčbě nebo prevenci. Modelové na stránce nemusí být uživatelem tohoto produktu.“

Navíc firma podnikavcům nabízí možnost zapojit se v rámci pyramidy, tedy multi level marketingu do možnosti prodávat produkty s acai. Za tuhle možnost musíte tvrdě platit a brzy se jistě i fóra českých webů začnou plnit spamem nabízejícím zázračné acai produkty se zaručenou funkčností.

A vlastně ani Adam z Prahy neexistuje, fotku tohoto člověka si můžete za pár dolarů koupit v databázi ilustračních fotografií.

Zdroje